پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118821
آبي که سرچشمه را از ياد برد+ عکس
تاریخ انتشار : 1393/06/18 09:23:36
نمایش : 1721
مشکل کم آبي در سرزمين آب، باعث شده تا مسئولين مجبور شوند آب آشاميدني مردم را به صورت سيار و به وسيله تانکر تأمين کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، استان چهار محال و بختياري با مساحت بيش از ۱۶ کيلومترمربع يک درصد از کل وسعت ايران را در اختيار دارد، اين درحالي است که ۱۰ درصد از ميزان کل آب کشور را تامين مي کند.

باوجود دارا بودن اين ميزان آب، مدت مديدي است که اين استان با مشکل شديد کم آبي مواجه شده است ومردم برخي شهرستان ها براي تامين آب آشاميدني با مشکل جدي رو به رو هستند.

بسياري از مردم روستاهاي استان به دليل کم آبي به شهرها مهاجرت کردند و با وجود قيمت هاي سرسام آور زندگي شهري، زندگي خود را به سختي سپري مي کنند.

به گفته کارشناسان، انتقال آب توسط تونل بهشت آباد و يا هر تونل ديگر فاجعه اي عظيم زيست محيطي و محروم شدن تعداد زيادي از مردم استان چهار محال و بختياري را به دنبال دارد.

شهرستان لردگان يکي از شهرستان هايي است که بيش از ديگر شهرستان ها با مشکل کم آبي مواجه شده است که اين موضوع باعث شده مسئولين مجبور شوند آب آشاميدني مردم را به صورت سيار و به وسيله تانکر تأمين کنند و مردم محروم اين مناطق براي بهره مندي از حقوق اوليه و حياتي خود که همان خورد وخوراکشان است با مشکلات جدي روبرو شوند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html